استوریهای اینستاگرام یک روش مهم برای ایجاد روابط اجتماعی و برندسازی است. آنها پر از ویژگیهای سرگرمکننده و جذاب هستند، مسیری سریع برای دریافت دایرکت از مخاطبان به وجود میآورند و ماهیت بسیار شخصی و صمیمانه دارند.
استوری روشی برای موفقیت آسان است؟ بله هست، اما خیلی سریع اتفاق نمیافتد. همچنین استوریها بسیار محبوب هستند، باعث میشوند در میان هیاهوها راحتتر شاخص شوید و توجهات بیشتری را به محتوای شما جلب میکنند. خوشبختانه میتوانید این سیستم را هک کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله ۴ روش عالی برای افزایش بازدید از استوری اینستاگرام ارائه میدهیم:
یکی از سریعترین راهها برای افزایش بازدید استوریها، افزودن یک استیکر جذاب و تعاملی مثل نظرسنجی، اموجی اسلایدر یا کوییز به اولین استوری است که به اشتراک میگذارید. با این کار از همان ابتدا در استوریهایتان تعامل ایجاد میکنید که از نظر الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. هرچه استوریهای شما کلیکها و تعاملهای بیشتری داشته باشند، اینستاگرام آنها را در صف اول نمایش برای مخاطبان قرار میدهد.
افزودن یک استوری جدید در ساعت ۲۲-۲۳ و دقیقا قبل از انقضای بقیه استوریها باعث دیده شدن بیشتر همه آنها میشود. ما از دلیل این موضوع آگاه نیستیم ولی به حرف ما اعتماد کنید و نتیجهاش را ببینید. همچنین یک وقفه کوتاه بین استوریها را آزمایش کردیم و متوجه شدیم که نتیجه چندان مطلوبی ندارد.
شاید این یک روش قدیمی بازاریابی باشد، اما اشتراکگذاری محتوای انحصاری راهی مناسب برای افزایش بازدیدها است، بهخصوص اگر برای جامعه هدفتان مفید یا جالب باشد. مثلا برندها میتوانند در استوری یک کد تخفیف ۲۴ ساعته ارائه دهند. تولیدکنندگان محتوا یا اینفلوئنسرها میتوانند استوری شخصی، آموزش خاص یا دیدگاهی را به اشتراک بگذارند که قبلا هرگز ارائه نکرده بودند. ماهیت کوتاهمدت استوریها برای ایجاد هیاهو عالی است، بهویژه وقتی با یک کپشن عالی برای پست موردنظر همراه شوند که مخاطبان را مشتاق میکند برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره آن پست به استوریها سر بزنند.
این روش کمتر شناختهشده میتواند بازی را به نفع شما تغییر دهد و باعث افزایش بازدید استوریهای اینستاگرام شود. شاید متوجه شده باشید که وقتی شخصی شما را به فهرست دوستان نزدیک خود اضافه میکند، استوریهای او را در اول فیدها و با حاشیه سبز روشن میبینید. دلیلش این است که اینستاگرام محتوای اشتراکگذاریشده توسط «دوستان نزدیک» را در اولویت قرار داده و قبل از سایر استوریها به مخاطبان نمایش میدهد. بااینوجود، افزودن هزاران فالوئر به فهرست دوستان نزدیک روش مناسبی نیست، اما برای اطمینان از اینکه اطلاعات مهم و بهروزرسانیهای محصول به مهمترین مخاطبان میرسد، عالی است. مثلا برندها برای استفاده از این روش میتوانند فهرستی از سفیران، اینفلوئنسرها و مشتریان دائمی برند خود را استوری کنند. اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا هم میتوانند اسم مخاطبان خیلی فعال یا شرکای مهم خود در آن صنعت را استوری کنند.
استوریهای اینستاگرام خود را از قبل برنامهریزی کنید تا مطمئن شوید که تصویرسازی قوی دارد و از هر فرصتی برای ایجاد تعامل با مخاطبان بهره میبرد. وقتی زمان پست کردن استوری رسید، همچنان میتوانید استیکرها و تگهای استوری را مستقیم در اینستاگرام اضافه کنید. این بهترین روش برای بهبود استراتژی استوری اینستاگرام است!