Google Calendar در اندروید 7.1 یا پایین تر حذف خواهد شد

google calendar - تقویم گوگل
google calendar - تقویم گوگل

بر اساس  گزارش gizmochina تازه‌ ترین اطلاعات این ماه نشان می‌دهد که گوگل اعلام کرده است نسخه 119  Chrome برای اندروید، آخرین نسخه‌ای است که برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید 7 (نوقا) و نسخه‌های پایین‌تر پشتیبانی می‌شود.

google calendar
google calendar

این اعلامیه روی دسکتاپ کروم و کروم برای اندروید تأثیر گذاشت. در نتیجه کروم 120 از اندروید نوقا یا نسخه پایین تر اندروید پشتیبانی نمی کند. اکنون این شرکت تصمیم گرفته است همین کار را با Google Calendar که نرم افزار محبوبی است که میلیون ها نفر از آن برای سازماندهی زندگی روزمره خود استفاده می کنند، انجام دهد. کاربران ممکن است جلساتی را برنامه ریزی کنند، یادداشت برداری کنند و رویدادها را با آنها سازماندهی کنند.

نگرانی حریم خصوصی تقویم Google

به احتمال زیاد به دلایل امنیتی پشتیبانی از نسخه های قبلی اندروید قطع شده است. گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مشتریانش ایمن هستند زیرا نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید بیشتر در معرض هک و سرقت اطلاعات هستند.

آخرین نسخه برنامه Google Calendar (v2023.46.0-581792699-release) دارای اعلان جدیدی به نام “UnsupportedOperatingSystem__enabled” است که برای نمایش پیام به کاربرانی که از یک سیستم عامل پشتیبانی نشده استفاده می کنند استفاده می شود.

این اعلان حاوی پیام خاصی است که به کاربران اطلاع می دهد برای ادامه استفاده از تقویم گوگل، دستگاه آنها باید به اندروید 8 (اوریو) یا بالاتر به روز شود.

علاوه بر این، بسیاری از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید که در نسخه‌های قبلی اندروید در دسترس نبودند، توسط تکرارهای جدیدتر نرم‌افزار ارائه شده‌اند. گوگل از مصرف‌کنندگان می‌خواهد که در نتیجه به جدیدترین نسخه اندروید روی دستگاه‌های خود به‌روزرسانی کنند.