اکانت های غیرفعال گوگل از جمعه حذف می شوند

اکانت های غیرفعال گوگل از جمعه حذف می شوند
اکانت های غیرفعال گوگل از جمعه حذف می شوند

اکانت های غیرفعال گوگل از جمعه حذف می شوند – به نقل از وبلاگ بی بی سی  اگر یک حساب Google قدیمی دارید که چند سال است از آن استفاده نکرده‌اید، به زودی می‌توانید آن را حذف کنید.
غول فناوری قرار است از روز جمعه تحت سیاست حساب غیرفعال خود از شر آنها خلاص شود.

این شرکت گفت که رویکردی مرحله‌ای را در پیش خواهد گرفت و با حساب‌هایی شروع می‌کند که «ایجاد شده‌اند و دیگر هرگز استفاده نشده‌اند».
ورود به یک حساب کاربری یا ارسال ایمیل برای فعال نگه داشتن آن کافی است.

گوگل اعلام کرد که این تغییر به دلایل امنیتی بوده است، و تاکید کرد که حساب های فراموش شده و استفاده نشده بیشتر احتمال دارد در معرض خطر قرار گیرند.

حساب Google به کاربران امکان دسترسی به اکثر محصولات Google مانند سرویس ایمیل جیمیل و سایت اشتراک ویدیو YouTube را با استفاده از نام کاربری و رمز عبور یکسان می دهد.
در یک پست وبلاگی در ماه مه ، غول فناوری گفت که دلیل آسیب پذیری بیشتر حساب های قدیمی این است که آن ها به گذرواژه های قدیمی یا استفاده مجدد متکی هستند و تا حد زیادی احراز هویت دو مرحله ای تنظیم نشده اند.


هنگامی که یک حساب مورد سوء استفاده قرار گرفت، می توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا محتوای مخرب و هرزنامه استفاده کرد.

اکانت های غیرفعال گوگل از جمعه حذف می شوند

چگونه حساب خود را ذخیره کنیم

در بسیاری از موارد، ورود به سیستم باید برای فعال نگه داشتن حساب Google شما برای دو سال دیگر کافی باشد.
گوگل همچنین گفت خواندن یا ارسال ایمیل با استفاده از Google Drive یا تماشای یک ویدیوی YouTube می تواند کمک کننده باشد.


پس از ورود به سیستم، داشتن یک آدرس ایمیل بازیابی قابل دسترسی مرتبط با حساب خود ایده خوبی است – این بدان معنی است که می توانید اعلان ها را دریافت کنید.
آدرس ایمیل بازیابی آدرسی است که شما می دهید و به شما کمک می کند در صورت فراموشی رمز عبور خود را بازنشانی کنید.
گوگل گفت که هر دو حساب های تحت تاثیر و همچنین آدرس ایمیل بازیابی آنها برای هشدار در مورد حذف قریب الوقوع ایمیل شده است.

به طور جداگانه، به مردم هشدار داده می شود که باید هر دو سال یک بار به طور خاص وارد Google Photos
شوند تا فعال در نظر گرفته شوند، که این امر باعث می شود عکس ها و سایر محتوای شما حذف نشوند. باز هم یک اخطار دریافت خواهید کرد.
به گفته این شرکت، حساب‌های Google ایجاد شده برای شخصی توسط محل کار یا تحصیل وی تحت تأثیر خط‌مشی حذف قرار نخواهد گرفت.


حساب‌هایی که یک سرویس یا اشتراک Google در حال انجام خریده‌اند یا برای مدیریت حساب فعال کودک با استفاده از ویژگی Family Link Google استفاده می‌شوند، از جمله حساب‌هایی هستند که ممکن است به‌طور فعال در نظر گرفته شوند و از خط‌مشی حذف معاف باشند.
اگر کاربران اخیراً به حساب خود وارد شده اند نگران نباشند، زیرا این بدان معناست که این حساب فعال در نظر گرفته می شود و حذف نمی شود.

وریفای کردن حساب با شماره موبایل

برای وریفای حساب گوگل، ابتدا به تنظیمات حساب Google خود بروید. وارد “امنیت” شوید و روی “تأیید هویت دو مرحله‌ای” کلیک کنید. این اقدام افزونه امنیت حساب شماست. شما باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا یک کد تأیید برای ورود دومرحله‌ای دریافت کنید.

سپس به بخش “ورود به دستگاه‌ها” بروید و دستگاه‌های معتبر خود را تأیید کنید. این کار از دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری می‌کند. همچنین، از اطلاعات به‌روز خود در “اطلاعات حساب” اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد می‌شود همواره به‌روزرسانی رمز عبور خود را انجام دهید و از ویژگی‌های امنیتی گوگل، مانند اعلان‌های ورود و گزارش فعالیت حساب، بهره‌مند شوید. از این طریق، امنیت حساب گوگل شما تضمین می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین مقالات به وبلاگ لایک بازی مراجعه کنید