11 راهکار برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

کپی رایت اینستاگرام
کپی رایت اینستاگرام

11 راهکار برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای بازاریابی و تجارت در دنیای امروز است. بسیاری از اینفلوئنسرها، برندها و صاحبان کسب و کار حساب کاربری ایجاد کرده اند تا محصولات، خدمات و پست های مورد علاقه خود را در این پلتفرم به نمایش بگذارند. امروزه اینستاگرام محبوب ترین سرویس رسانه اجتماعی است.

هر روز، کاربران میلیون ها عکس و ویدیو را به اشتراک می گذارند، بنابراین حجم محتوا به سرعت در حال افزایش است. اینستاگرام همواره به حقوق هنرمندان و سایر کاربران پلتفرم های خود اهمیت می دهد. اینستاگرام می خواهد بیان موسیقی را تشویق کند و اطمینان حاصل کند که توافقاتش با دارندگان حق چاپ رعایت می شود.

مشارکت اینستاگرام با صاحبان کپی رایت توانسته افراد مختلف این گروه را در این پلتفرم گرد هم بیاورد. به عنوان بخشی از توافقات بین اینستاگرام و دارندگان حق چاپ، این شرکت محدودیت هایی را برای موسیقی ضبط شده در ویدیوها یا پخش زنده ایجاد کرده است.

در مقاله ای که اینستاگرام منتشر کرده است، گفته شده است که موسیقی در استوری ها و اجرای زنده موسیقی مشمول قوانین کپی رایت نیست. این بدان معناست که کاربران می‌توانند کلیپ‌های کنسرت یا اجرای زنده را در پلتفرم خود بدون نقض حق چاپ به اشتراک بگذارند.

کپی رایت چیست ؟

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

کپی رایت به معنای حق کپی و استفاده از یک اثر است که شامل مقررات قانونی برای استفاده و حمایت از مالکیت معنوی آن اثر است و حقوق صاحبان و کاربران را مشخص می کند. اگر اثری دارای الزامات حق چاپ باشد، دارای حق چاپ است. این امر مستلزم خلق یک دستاورد خلاقانه و اصالت این اثر است.

شما نیازی به ثبت رسمی حق چاپ ندارید. کپی رایت به طور خودکار هنگام ایجاد یک اثر ایجاد می شود. حق چاپ حداکثر ۷۰ سال پس از مرگ نویسنده منقضی می شود و قلمرو آثار عمومی محسوب می شود. کپی رایت یک حوزه پیچیده و گسترده از حقوق است و ارتباط نزدیکی با قانون دارد.

نویسنده خالق یک اثر است. بنابراین، این واژه شامل نویسندگان، آهنگسازان، طراحان رقص، هنرمندان، نقاشان، مجسمه سازان، مخترعان و برنامه نویسان و همچنین سایر گروه های حرفه ای می شود که در نتیجه کار سازنده و خلاقانه اثری خلق کرده اند. ناشر حق دارد در مورد استفاده از اثر خود تصمیم بگیرد. از آنجایی که گیاهان، حیوانات، ماشین‌ها، رایانه‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای فاقد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای تصمیم‌گیری و انتخاب هستند، محصولات آنها مشمول حق چاپ نمی‌شوند.

ویژگی جدید مشکل حذف ویدیو اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام دارای قوانین کپی رایت و سختگیرانه زیادی در مورد موسیقی و به طور کلی انتشار غیرقانونی محتوای قانونی است. اینستاگرام قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که کاربران را از مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام و نحوه رفع آن آگاه می کند.

وقتی از یک آهنگ زنده، استوری اینستاگرام
و پست های دیگر، هشداری ظاهر می شود که به کاربر زمان می دهد تا آهنگ مورد نظر خود را تغییر دهد. این پیام همچنین حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه رفع مشکل حذف ویدیوی اینستاگرام توسط کاربران است.

این ویژگی جدید تلاشی برای جلوگیری از مشکل کپی رایت و وقفه های خودکار اینستاگرام مانند قطع، مسدود کردن یا قطع ناگهانی لایو است. اینستاگرام می‌داند که وقتی پخش زنده قطع می‌شود یا بخش‌هایی از ویدیوی ارسال‌شده بی‌صدا یا حذف می‌شود، چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. بنابراین برای به حداقل رساندن این وقفه ها و جلوگیری از سردرگمی هنگام استفاده از موسیقی در ویدیوهای خود، باید همین حالا نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

مشکل حذف ویدیو اینستاگرام

مشکل حذف ویدیوهای اینستاگرام به دلیل نقض ناخواسته کپی رایت به طور مرتب اتفاق می افتد. این به این دلیل است که این برنامه از یک چارچوب رایانه ای استفاده می کند که می تواند به سرعت محتوای موسیقی ویدیوی مشترک را تشخیص دهد. برای جلوگیری از عواقب استفاده غیرقانونی از محتوای پست شده، باید با قوانین اینستاگرام برای استفاده از موسیقی در ویدیوهای خود موافقت کنید.

نقض حق نسخه برداری به شرح زیر تعریف می شود:
• سرقت ادبی

• بازتولید تجاری اثری که مالک آن نیستید

• استفاده و اصلاح اثری که مال شما نیست بدون اجازه خالق آن اثر

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

بدیهی است که وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، در مورد موضوع حذف ویدیوها در اینستاگرام، محدود کردن تحلیل موسیقی در ویدیوها صحبت کردیم. وقتی موزیک یا ویدیو توسط افرادی ارسال می شود که حق چاپ اثر را ندارند و خلاف قوانین هستند، اینستاگرام آن را حذف و جریمه می کند.

۱٫ ضبط موسیقی به ویدئو

راه هایی برای تقلب در کنترل کپی رایت هنگام آپلود یک پست در اینستاگرام وجود دارد. ساده ترین راه این است که خودتان قطعه موسیقی مورد نظر را ضبط کنید. هرچه کیفیت ضبط بدتر باشد، احتمال تایید ویدیوی شما بیشتر است. اگر کیفیت ضبط بسیار پایین است نگران نباشید. می توانید کیفیت آن را با ویرایشگر موسیقی بهبود بخشید. همچنین، هر چه یک ویدیو حاوی موسیقی بیشتری باشد، احتمال تایید و حذف نشدن آن کمتر است. به همین دلیل اینستاگرام به کاربران توصیه می کند از ویدیوهای کوتاه تری استفاده کنند.

۲٫ سرعت پخش موسیقی را تغییر دهید

راه دیگر برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام، تغییر سرعت پخش موسیقی است. می‌توانید در سرعت پخش هر قطعه موسیقی که می‌خواهید در ویدیوی خود استفاده کنید، تغییراتی ایجاد کنید. البته نیازی نیست سرعت پخش را زیاد تغییر دهید. تغییرات کوچک کافی است تا اینستاگرام این آهنگ را با یک آهنگ ناشناخته اشتباه بگیرد.

۳٫ استفاده از میزبان ویدیوی یوتیوب

میزبان ویدیوی یوتیوب یک کتابخانه اختصاصی دارد که می توانید آهنگ های مورد نظر خود را از لیست دانلود کرده و در اینستاگرام استفاده کنید. میزبان ویدیوی یوتیوب به دو بخش موسیقی و جلوه های صوتی تقسیم می شود.

هر آهنگ بر اساس سبک، حالت و مدت زمان قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که استفاده از این قطعات موسیقی رایگان است، اما زمانی که از آن ها در ویدیوی اینستاگرام خود استفاده می کنید، باید نام صاحب قطعه را در توضیحات ویدیو ذکر کنید.

۴٫ استفاده از موسیقی مشترک بدون کپی رایت

اگر به دنبال ظاهری حرفه ای برای اینستاگرام خود هستید، این روش بهترین گزینه برای شماست. در این صورت می توانید موسیقی هایی با کیفیت صدای عالی دریافت کنید و از مشکلات کپی رایت محافظت کنید. سایت های زیادی در اینترنت به فروش مجوزهای موسیقی بدون حق امتیاز اختصاص داده شده اند که معروف ترین آنها Envato و Artlist هستند.

Envito یکی از ساده ترین و ارزان ترین ارائه دهندگان موسیقی دارای مجوز کپی رایت است. این پلتفرم انبوهی از ژانرهای موسیقی و جلوه های صوتی را ارائه می دهد که می توان با یک مجوز خریداری کرد. به لطف اشتراک مقرون به صرفه خود، با پرداخت ۱۴٫۵۰ یورو در ماه، از مزایای دانلود نامحدود در طول ماه، دسترسی به کل کاتالوگ و اخبار هفتگی، استفاده نامحدود از اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی و امکان کسب درآمد کامل از ویدیوهای خود بهره مند خواهید شد. .

در پلتفرم فروشنده دیگر، ArtList، اشتراک ماهانه کمی بالاتر از Envito است. این سرویس جایگزین بسیار خوبی برای قرار دادن موزیک در اینستاگرام است. علاوه بر این، این پلتفرم دارای سیستم جستجوی بسیار خوب، رابط کاربری ساده و مجوز جهانی است.

۵٫ استفاده از موسیقی رایگان و بدون حق چاپ

یکی دیگر از گزینه های درج موسیقی بدون مشکل حذف ویدیو اینستاگرام، سیستم موسیقی رایگان است. در نگاه اول، انتخاب این گزینه بدیهی به نظر می رسد. چون قیمتش صفره اما نباید فراموش کنیم که دریافت این موسیقی تحت مجوز Creative Commons توزیع می شود. این بدان معنا نیست که مشکلی وجود ندارد. در واقع با استفاده از این نوع موسیقی محدودیت های زیر را خواهید داشت:

• می توانید از آن فقط برای استفاده شخصی استفاده کنید، زیرا مجوزهای Creative Commons استفاده حرفه ای را پوشش نمی دهند. یعنی شما نمی توانید از این مجوزها مثلاً در تبلیغات استفاده کنید.

• شما باید نام هنرمند و آهنگ را مشخص کنید. بنابراین باید جمله ای را در ویدیو قرار دهید که نام خواننده و اثر را نشان دهد.

۶٫ استفاده از موسیقی کوتاه در ویدیو

اگر از آهنگ مورد علاقه خود بین ۳ تا ۳۰ ثانیه در پست اینستاگرام خود استفاده کرده اید، به احتمال زیاد از مشکل حذف ویدیو اینستاگرام در امان هستید. در حالی که برخی کارشناسان می گویند استفاده از آهنگ دارای حق چاپ تا ۳۰ ثانیه بی خطر است و مشکلی ایجاد نمی کند. اما به شما توصیه می کنیم بیشتر از ۱۵ ثانیه از آهنگ مورد علاقه خود استفاده نکنید.

۷٫ اخذ مجوز کپی رایت صاحب اثر

با توجه به اینکه در ایران حق چاپ وجود ندارد، ممکن است بخواهید مجوز استفاده از موسیقی خاصی را در ویدیوهای اینستاگرام خود دریافت کنید. سازمان های حقوق موسیقی وجود دارند که می توانند مجوزهای لازم را برای گنجاندن موسیقی در ویدیوهای شما ارائه دهند.

۸٫ پرداخت اعتبار استفاده از آهنگ

پرداخت اعتبار حق امتیاز موسیقی نمی تواند آسان تر باشد. زیرا مشکل حذف ویدیو در اینستاگرام دلایل و پیچیدگی های زیادی دارد. قبل از استفاده از موسیقی در محتوا و پروژه های خود، باید مجوزهای لازم را از دارنده حق چاپ دریافت کنید. فرآیند تخصیص مجوز و پرداخت اعتبار شامل یک فرآیند پنج مرحله ای ساده است:

• تعیین اینکه آیا مجوز مورد نیاز است یا خیر

• شناسایی صاحب اثر

• مبلغ پرداختی مورد نیاز را تعیین کنید

• با مالک تماس بگیرید

• مذاکره در صورت نیاز به پرداخت

اگر توافقی حاصل شد، اجازه کتبی بگیرید.

۹٫ ویرایش محتوای ویدیویی

اگر حدود ۳۰ درصد از موسیقی را در یک ویدیو ویرایش کنید، سیستم تشخیص خودکار اینستاگرام احتمالا دیگر آن را تشخیص نخواهد داد و دارای حق چاپ خواهد بود. با این حال، تغییر برخی از قسمت های موسیقی ممکن است به طور کامل کار نکند.

۱۰٫ نام خواننده را در ویدیو ذکر کنید

هنگامی که از یک قطعه موسیقی در پست اینستاگرام خود استفاده می کنید، سیستم تشخیص خودکار اینستاگرام بلافاصله آن را شناسایی می کند و به شما هشدار می دهد که قوانین کپی رایت را بدون ذکر نام صاحب قطعه نقض کرده اید. اولین نکته این است که برای رعایت کپی رایت، نام و مشخصات هنرمند آهنگ را در ویدیوی ارسال شده درج کنید. ممکن است سیستم خودکار اینستاگرام این امکان را به شما بدهد و از حذف پست خود جلوگیری کنید.

۱۱٫ اجازه از نویسنده

گرفتن مجوز از صاحب اثر قبل از قرار دادن آن در محتوای ویدیوی اینستاگرام شما می تواند بسیار موثر باشد و شما را کاملا از مشکل حذف ویدیوی اینستاگرام محافظت کند. البته گرفتن اجازه از خواننده به این سادگی نیست. با توجه به محبوبیت اکثر خوانندگان و دشواری برقراری ارتباط با آنها، این امر می تواند بسیار دشوار و حتی غیرممکن باشد.

کپی رایت یا حق کپی یا به زبان فارسی حق نشر، حق تکثیر و حق کپی همه یک قانون هستند. قانونی که از حقوق ناشران، تولیدکنندگان، خوانندگان و غیره حمایت می کند. این قانون می گوید که شخص دوم حق استفاده از اثر ثبت شده و اثری که حق تولید انحصاری دارد را نخواهد داشت.

هدف اصلی این قانون حمایت از زمان، تلاش و خلاقیت فردی است که برای خلق اثری مانند موسیقی، ویدئو یا…

راه های مختلفی برای حل مشکل قانون کپی رایت در اینستاگرام وجود دارد. همه این راه ها امتحان شده اند و در بیشتر موارد مشکلات کپی رایت را حل می کنند. اما نمی توان ۱۰۰% گفت که این روش ها جواب می دهند. زیرا قوانین کپی رایت هر لحظه ممکن است تغییر کند.

در هر صورت، با روش هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، می توانید احتمال حذف پست خود را به حداقل برسانید، پس با ما همراه باشید.

  • ذکر نام صاحب اثر و منبع تهیه آن
  • درخواست تجدید نظر و بررسی دوباره
  • اجازه از صاحب اثر
  • استفاده از موسیقی‌هایی که شامل قانون کپی رایت اینستاگرام نمی‌شوند
  • ایجاد تغییرات در موسیقی برای رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام
  • در کپشن اعتبار قائل شوید
  • همکاری با نوازندگان و هنرمندان کوچک‌تر

برای دیدن مقالات بیشتر به وبلاگ لایک بازی مراجعه کنید