10 شغل برتر هوش مصنوعی و آنچه شامل می شود

این روزها، به سختی می توانید اخبار را بدون دیدن تیترهایی درباره پیشرفت های جدید در هوش مصنوعی بخوانید.

این دیگر فقط حوزه ای از آینده نیست: هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر زیادی بر جهان دارد و فرصت ها فقط در حال افزایش هستند.

همه این پیشرفت‌های جدید، مشاغل هوش مصنوعی را به یکی از هیجان‌انگیزترین نقش‌ها در حال حاضر در فناوری تبدیل می‌کند. اگر کنجکاو هستید که دقیقاً چگونه در هوش مصنوعی کار کنید، چندین مسیر شغلی هوش مصنوعی مختلف وجود دارد که می تواند شما را به آنجا برساند.

این پست شما را با مسیرهای شغلی و نقش‌های اصلی در هوش مصنوعی، مهارت‌ها و تحصیلات مورد نیاز، صنایع و شرکت‌هایی که استخدام می‌کنند آشنا می‌کند تا به شما کمک کند تا بفهمید که آیا شغلی در هوش مصنوعی برای شما مناسب است یا خیر.

مقدمه ای سریع بر زمینه های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی به شبیه‌سازی هوش انسانی در ماشین‌ها اشاره دارد – آنها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که مانند انسان‌ها فکر کنند و یاد بگیرند.

برخی از اولین زمینه های تحقیقاتی در هوش مصنوعی در مورد ایجاد ماشین هایی بودند که می توانستند وظایف خاصی مانند بازی شطرنج یا حل معادلات ریاضی را انجام دهند.

سپس به بازآفرینی توانایی های تصمیم گیری یک متخصص انسانی تبدیل شد.

امروزه هوش مصنوعی در زمینه‌های وسیعی از جمله بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی، روباتیک و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

نمونه هایی از کاربردهای خاص هوش مصنوعی شامل اتومبیل های خودران، دستیارهای شخصی مانند سیری و الکسا و سیستم های تشخیص تصویر و گفتار است.

چشم انداز صنعت برای مشاغل هوش مصنوعی

بر اساس مطالعه هوش مصنوعی جهانی PwC، تا سال 2030، هوش مصنوعی منجر به افزایش 15.7 تریلیون دلاری یا 26 درصدی در تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد شد. BLS پیش‌بینی می‌کند که در دهه آینده افزایش اشتغال 15 درصدی در مشاغل رایانه و فناوری اطلاعات افزایش یابد، که به این معنی است که صدها هزار شغل جدید در فناوری در دسترس خواهند بود.

بسیاری از این مشاغل در برنامه نویسی هوش مصنوعی، علوم داده، مهندسی هوش مصنوعی و زمینه های مرتبط در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خواهند بود.

فراتر از تقاضای رو به رشد و ثبات شغلی آینده، مشاغل در هوش مصنوعی معمولاً حقوق‌های پرسودی ارائه می‌دهند.

در اینجا نگاهی به میانگین حقوق برخی از مشاغل برتر در هوش مصنوعی می‌اندازیم:

مهندس یادگیری عمیق: 160000 دلار

توسعه دهنده الگوریتم: 159000 دلار

مهندس یادگیری ماشین: 155000 دلار

دانشمند ارشد داده: 150000 دلار

مهندس بینایی کامپیوتر: 126000 دلار

وقتی در نظر بگیرید که میانگین حقوق سالانه برای فردی با مدرک لیسانس در ایالات متحده حدود 52000 دلار در سال است، این تفاوت بسیار زیادی است.

انتقال به یکی از این مشاغل پرسود هوش مصنوعی می تواند حقوق شما را بیش از دو برابر کند.

10 مسیر شغلی برتر هوش مصنوعی

10 شغل برتر هوش مصنوعی
10 شغل برتر هوش مصنوعی

چه مشاغلی در هوش مصنوعی وجود دارد؟ از آنجایی که هوش مصنوعی حوزه بسیار وسیع و متنوعی است، مشاغل مختلف هوش مصنوعی به اضافه مشاغلی وجود دارد که می توانید از مهارت های هوش مصنوعی استفاده کنید.

نزدیک ترین چیز به مشاغل هوش مصنوعی “خالص” مهندسان هوش مصنوعی یا مهندسین یادگیری ماشین هستند.

مسیرهای شغلی هوش مصنوعی معمولاً چگونه به نظر می رسند؟ معمولاً، شما در یک نقش مرتبط با فناوری شروع می‌کنید و راه خود را به مشاغل هوش مصنوعی ادامه می‌دهید.

برخی از حرفه ای ها ممکن است به عنوان تحلیلگر داده شروع کنند و سپس به سمت های تخصصی تر مانند دانشمند داده یا مهندس یادگیری ماشین بروند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به عنوان مهندس نرم افزار شروع کنند و سپس از آنجا به مشاغل هوش مصنوعی بروند.

در زیر، ده مورد از مشاغل برتر در هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد، اما نقش ها و تخصص های فرعی دیگری نیز در این زمینه ها وجود دارد. بسته به شرکت یا صنعت، عناوین شغلی هوش مصنوعی مختلفی نیز برای نقش‌های مشابه یا همپوشانی وجود دارد.

1. دانشمند داده

💰 میانگین حقوق: 103,307 دلار

علم داده فرآیند استخراج بینش و دانش از داده های ساختاریافته و بدون ساختار با استفاده از روش های آماری، ریاضی و محاسباتی است. این داده ها معمولاً برای تصمیم گیری های تجاری استفاده می شوند.

در زمینه مشاغل هوش مصنوعی، علم داده شامل جمع آوری، تمیز کردن و پردازش داده ها برای ایجاد الگوریتم ها و مدل هایی است که می تواند برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی استفاده شود.

دانشمندان داده از ترکیبی از تکنیک‌های آماری و یادگیری ماشینی برای ساخت مدل‌های پیش‌بینی، کشف الگوها و بینش در داده‌ها و توسعه توصیه‌هایی برای تصمیم‌گیری‌های تجاری استفاده می‌کنند.

2. تحلیلگر داده های هوش مصنوعی

💰 میانگین حقوق: 66752 دلار

یک تحلیلگر داده که در زمینه هوش مصنوعی تخصص دارد، عموما از فناوری ها و تکنیک های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها و به دست آوردن بینش استفاده می کند.

تحلیلگر داده در مقایسه با دانشمند داده نقش کوچکتری دارد. برخلاف دانشمند داده‌های هوش مصنوعی، آنها عموماً در ساخت مدل‌ها یا الگوریتم‌های هوش مصنوعی شرکت ندارند.

نقش یک تحلیلگر داده های هوش مصنوعی شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها از منابع مختلف مانند رسانه های اجتماعی، بازخورد مشتریان، داده های فروش و سایر اطلاعات مرتبط است.

آنها همچنین از ابزارهای تجسم داده برای ایجاد گزارش ها و داشبوردهایی استفاده می کنند که به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا بفهمند داده ها چه می گویند.

3. مهندس یادگیری ماشین

💰 میانگین حقوق: 108563 دلار

یک مهندس یادگیری ماشین مسئول طراحی، توسعه و استقرار مدل‌ها و الگوریتم‌های یادگیری ماشین است.

می توان گفت که آنها در تقاطع مهندسی نرم افزار، علم داده و علوم کامپیوتر، با تمرکز بر ساختن سیستم های ML مقیاس پذیر، کارآمد و قابل اعتماد کار می کنند.

اغلب، آنها با دانشمندان داده برای توسعه و بهبود مدل‌های یادگیری ماشین کار می‌کنند و همچنین اطمینان می‌دهند که مدل‌ها مقیاس‌پذیر هستند و می‌توانند در یک محیط تولید مستقر شوند.

4. مهندس هوش مصنوعی

💰 میانگین حقوق: 101,773 دلار

یک مهندس هوش مصنوعی حرفه ای است که سیستم های هوش مصنوعی را طراحی، می سازد و به کار می گیرد.

مسئولیت اصلی آنها ایجاد سیستم‌های هوشمندی است که می‌توانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند، مانند درک زبان طبیعی، تشخیص اشیاء در تصاویر و پیش‌بینی بر اساس داده‌ها.

مشاغل مهندسی هوش مصنوعی به طور کلی شامل کارهای زیادی با الگوریتم ها و مدل ها می شود. آنها تکنیک های جدیدی را برای ساخت و آموزش مدل های هوش مصنوعی، ارزیابی عملکرد آنها و حفظ و بهینه سازی آنها تحقیق و توسعه می دهند.

5. دانشمند پژوهشگر هوش مصنوعی

💰 میانگین حقوق: 125,334 دلار

همانطور که از نام آن پیداست، دانشمندان تحقیقاتی هوش مصنوعی بیشتر درگیر جنبه تئوری چیزها هستند تا تولید. یک دانشمند پژوهشی هوش مصنوعی مسئول انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی، انتشار مقالات تحقیقاتی و آزمایش الگوریتم‌ها است.

آنها بر روی لبه برش تحقیقات هوش مصنوعی کار می کنند و کار آنها اغلب پایه و اساس پیشرفت های آینده در این زمینه را ایجاد می کند. مسئولیت اصلی آنها این است که با طراحی و اجرای راه حل های نوآورانه برای مشکلات پیچیده، مرزهای فناوری هوش مصنوعی را پیش ببرند.

6. مهندس پردازش زبان طبیعی

💰 میانگین حقوق: 86485 دلار

پردازش زبان طبیعی (یا NLP) زیر شاخه ای از هوش مصنوعی است که بر تعامل بین رایانه و زبان انسان تمرکز دارد.

یک مهندس NLP مسئول توسعه و پیاده سازی الگوریتم ها و مدل های مرتبط، مانند سیستم های تبدیل متن به گفتار و گفتار به متن است.

آنها با مجموعه داده های بزرگی از داده های متنی و گفتاری کار می کنند و آن ها را برای استفاده در الگوریتم های NLP جمع آوری و پردازش می کنند. آنها مدل های NLP را بر روی داده های آماده شده با استفاده از تکنیک هایی مانند یادگیری تحت نظارت، یادگیری بدون نظارت و یادگیری تقویتی آموزش می دهند.

7. مهندس بینایی کامپیوتر

💰 میانگین حقوق: 111,483 دلار

مهندسی بینایی کامپیوتر حول محور توانایی ماشین‌ها برای تفسیر و درک داده‌های بصری از دنیای واقعی، مانند تصاویر و ویدئوها، است.

در این مشاغل هوش مصنوعی، مهندسان بینایی کامپیوتر سیستم‌هایی را طراحی، می‌سازند و مستقر می‌کنند که می‌توانند وظایفی مانند تشخیص و تشخیص اشیا، تشخیص چهره، طبقه‌بندی تصویر و ویدئو، و بازسازی صحنه را انجام دهند.

آنها با مجموعه داده های بصری بزرگ کار می کنند و از آن اطلاعات برای آموزش و بهینه سازی مدل های خود استفاده می کنند.

8. مهندس رباتیک

💰 میانگین حقوق: 85745 دلار

یک مهندس رباتیک مسئول ساخت ربات ها و سیستم های اتوماسیون است. آنها از ترکیبی از مهارت های مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر برای ایجاد ربات هایی استفاده می کنند که می توانند طیف گسترده ای از وظایف مانند تولید، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی را انجام دهند.

اغلب، این سیستم‌های رباتیک از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که این را به یک مسیر شغلی بالقوه هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

نگران نباشید – مهندسان رباتیک هوش مصنوعی در تلاش نیستند تا ربات‌ها را تحت کنترل خود درآورند! آنها عمدتاً آنها را طوری آموزش می دهند که قادر به انجام کارهایی مانند تشخیص شیء، برنامه ریزی مسیر، تصمیم گیری و غیره باشند.

9. مهندس نرم افزار

💰 میانگین حقوق: 90506 دلار برای مهندسان نرم افزار و 106602 دلار برای مهندسان نرم افزار هوش مصنوعی

در این نقش، ممکن است به عنوان یک مهندس نرم افزار عمومی شروع به کار کنید، سپس تصمیم بگیرید که در هوش مصنوعی تخصص داشته باشید.

مهندسان نرم‌افزاری که در برنامه‌نویسی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، عموماً سیستم‌های نرم‌افزاری را طراحی و توسعه می‌دهند که فناوری‌های هوش مصنوعی (مانند یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، و بینایی کامپیوتری) را در خود جای دهد.

10. مشاور هوش مصنوعی

💰 میانگین حقوق: 101638 دلار

یک مشاور هوش مصنوعی در ارائه مشاوره و راهنمایی به سازمان ها در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف خود تخصص دارد. آنها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا موارد استفاده از هوش مصنوعی را شناسایی کنند، نقشه‌های راه برای پذیرش هوش مصنوعی ایجاد کنند و راه‌حل‌های هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کنند.

آنها اغلب سابقه ای در زمینه هوش مصنوعی، علم داده یا مشاوره دارند و از نزدیک با دانشمندان داده، مهندسان و رهبران تجاری همکاری می کنند تا به سازمان ها کمک کنند تا هوش مصنوعی را تقویت کنند.

جهت مشاهده مقالات بیشتر در زمینه ی هوش مصنوعی وبلاگ لایک بازی رو دنبال کنید