چطوری تیک آبی روبیکا بگیریم

چطوری تیک آبی روبیکا بگیریم — شاید خیلی هاتون دوست داشته باشید در این پیام رسان و شبکه ی اجتماعی ایرانی نتیک آبی داشته باشید — تیک آبی در اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی و پیام‌رسان، نشانی از هویت تأیید‌شده صاحب یک حساب کاربری رسمی است. از این رو برای دسترسی امن و صحیح کاربران به صفحه یک فرد شناخته شده، سازمان، برند و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان تیک آبی اقدام به تأیید هویت صاحب برخی صفحات کاربری می‌کند که ممکن است صفحات تقلبی و یا صفحاتی از سمت طرفدارانشان داشته باشند.

چطوری تیک آبی روبیکا بگیریم
چطوری تیک آبی روبیکا بگیریم

روبیکا نیز، ازاین قاعده مستثنی نیست و برای برخی صفحات کاربری، شامل صفحات روبینو و کانال‌های پیام‌رسان، اقدام به تأیید هویت صاحب حساب نموده و به جهت سهولت و اطمینان سایر کاربران برای دسترسی به محتوای این صفحات، به آن‌ها، نشان «تیک آبی» اهدا کرده که در کنار نام کاربری آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در این مقاله به نقل از خود وبلاگ شبکه اجتماعی روبیکا به شما نحوی دریافت تیک آبی این شبکه اجتماعی را آموزش می دهیم

اما فرایند و نحوه دریافت تیک آبی از روبیکا به چه شکل است؟ در ادامه توضیحاتی در این مورد خواهیم داد.

همان طور که گفته شد، تأیید هویت صاحب یک حساب کاربری، در صورتی اقدام می‌پذیرد که این امکان وجود داشته باشد تا افرادی، با استفاده از نام و مشخصات وی، اقدام به ساخت صفحات و کانال‌هایی کنند که ممکن است بعضی از کاربران را دچار گمراهی نموده و یا خطراتی همچون کلاهبرداری را به همراه داشته باشد. از این رو، الزام مهم و اول برای دریافت تیک آبی در روبیکا، قرار گرفتن حساب کاربری در یکی از دو دسته‌بندی زیر است:

  1. حساب کاربری متعلق به یک برند، کسب‌و‌کار و یا نهاد حقوقی باشد.
  2. حساب کاربری متعلق به یک شخص حقیقی شناخته شده و مشهور باشد.

گفتنی است در هر دو مورد لازم است تا با جست‌و‌جوی نام برند و یا شخصیت حقیقی صاحب حساب کاربری، مطالبی از ‌ایشان در رسانه‌های خبری منتشر شده و محتوا‌هایی در مورد وی، در فضای اینترنت وجود داشته باشد.

در صورتی که صاحب حساب کاربری، مشمول یکی از موارد بالا شود، می‌تواند برای دریافت تیک آبی روبیکا اقدام نماید. برای این کار لازم است تا یک ‌ایمیل به [email protected] ارسال شود. اشخاص حقوقی شامل برند‌ها، کسب‌و‌کار‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌ها، می‌بایست از طریق آدرس پست الکترونیکی سازمانی خود این درخواست را ارسال نمایند و همچنین بهتر است تا برای سهولت در اقدام و افزایش سرعت رسیدگی، در قالب نامه‌ای رسمی و در سربرگ، درخواست خود را اعلام و تصویر آن را ارسال نمایند. کاربران حقیقی نیز باید تصویر کارت ملی خود را همراه درخواست خود در ایمیل ارسال کنند. پس از ارسال‌ ایمیل، کارشناسان روبیکا طی حداکثر دو ماه و پس از بررسی، پاسخ خود را اعلام می‌نمایند و مشخص خواهد شد که آیا حساب کاربری درخواست‌دهنده، مشمول دریافت تیک آبی خواهد شد یا خیر.

گفتنی است در صورت تأیید درخواست، کارشناسان روبیکا از طریق همان‌ ایمیلی که قبلاً اعلام شد، مدارک تکمیلی را درخواست خواهند کرد و درخواست‌دهنده می‌بایست جهت ترتیب اثر و دریافت تیک آبی، این مدارک را ارسال نماید.

چند نکته مهم برای دریافت تیک آبی روبیکا:

  1. در صورتی که یک حساب کاربری در گذشته، به دلیل عدم رعایت قوانین، مسدود شده باشد امکان دریافت تیک آبی را نخواهد داشت.
  2. چنانچه در فرایند اعطا تیک آبی، اطلاعات نادرست و یا گمراه‌کننده توسط صاحب حساب کاربری ارائه شود، فرایند اعطای تیک، متوقف خواهد شد و حق برخورد با حساب کاربری متخلف نیز برای روبیکا محفوظ است.
  3. در هنگام بررسی حساب کاربری برای اعطای تیک آبی، از آخرین فعالیت کاربر نباید بیش از ۲ هفته گذشته باشد. به‌عبارتی کاربر می‌بایست به صورت مستمر در طول هفته پست و استوری منتشر نموده باشد.
  4. در صورت رد درخواست تیک آبی توسط روبیکا، امکان اعتراض به آن و یا تکمیل و ارسال مدارک و مستندات بیشتر برای کاربر وجود دارد و روبیکا، مجدداً درخواست را بررسی می‌نماید و این فرایند ممکن است تا دو ماه به طول بینجامد.
  5. پس از تأیید درخواست و اختصاص تیک آبی، کاربر امکان انتقال آن به حساب‌های دیگر خود را ندارد. همچنین بعد از تأیید پروفایل، در صورتی که کاربر بخواهد تغییراتی را در اطلاعات پروفایل خود ایجاد نماید، می‌بایست مراحل دریافت تیک آبی را مجدداً طی کند.
  6. تیک آبی دایمی نیست و روبیکا در هر زمان می‌تواند تیک آبی فعال‌شده را غیرفعال کند.

برای دریافت جدترین اخبار و مقالات شبکه های اجتماعی وبلاگ لایک بازی را دنبال کنید